Dirk van der Lit (Houten, 1962) werkte als hoofdredacteur onder andere voor achtereenvolgens Food Business, FACT (‘Feiten en cijfers voor winstgevend ondernemen’), Kluwers Accountancy Nieuws, ELAN (maandblad voor directeuren en commissarissen), Care Business en Medisch Vandaag (tweewekelijkse tabloid voor de zorg). Ook stond hij aan de wieg van de langlopende boekenreeksen ‘Controlling in de praktijk’  en ‘Accountant en ondernemen’ (uitgaven van Kluwer BedrijfsInformatie).

“Ik heb Dirk leren kennen als een begenadigd journalist, tekstschrijver en ghostwriter. Creatief, communicatief en doortastend. In zijn rol als hoofdredacteur heb ik hem zien opereren als iemand die erin slaagt mensen samen te brengen. Om daar vervolgens in communicatieve zin munt uit te slaan. Want in essentie doet hij niets liever dan boeiende verhalen vertellen waarbij mensen aan zijn lippen hangen en dat gebeurt… vanzelf. Ik kan hem van harte aanbevelen!”Cathy van Beek, Member of the Board UMC St. Radboud Nijmegen – Chief Medical Officer

Als ghostwriter had hij een belangrijk aandeel in de totstandkoming van het boek ‘De weg naar marktleiderschap – Mijn leven als ondernemer’ door Jan Baan (uitgegeven bij Prentice Hall). Daarnaast was hij betrokken bij andere boeken.

“Gedurende mijn hele periode als bestuursvoorzitter van Ernst & Young heeft Dirk talloze columns en voorwoorden uit mijn naam geschreven. De voorbereidende gesprekken die we daarvoor hadden, voerden we telefonisch of op de achterbank van de dienstauto. Meestal heel vroeg in de morgen. Wat me opviel was dat Dirk ondanks het vroege uur dan al heel scherp was. En dat hij altijd aan een half woord genoeg had om mijn ideeën over het onderwerp in kwestie perfect te verwoorden.”Jan Nooitgedagt, oud-CFO Aegon

Werkzaam in de zakelijke dienstverlening bij Ernst & Young, onder andere als manager Editorial Office, verdiepte Dirk van der Lit zich de afgelopen jaren in tal van zakelijke onderwerpen en genres.

“Dirk heeft een belangrijke rol gespeeld in de totstandkoming van het boek ‘De weg naar marktleiderschap – mijn leven als ondernemer’. We hebben samen vele gesprekken gevoerd. In die gesprekken heb ik met Dirk in een vertrouwelijke sfeer ook zeer veel persoonlijke ervaringen gedeeld. Dat hij daar op een uiterst integere manier mee is omgegaan, tekent zijn professionaliteit.” Jan Baan, Founder & Chairman, Chief Innovation Officer bij Cordys

Van der Lit Communicatie werkt hoofdzakelijk in opdracht van grotere bedrijven en instellingen.

“Wij hebben Dirk leren kennen als een enthousiaste en toegewijde collega die zich altijd flexibel, kritisch en buitengewoon collegiaal heeft opgesteld. Binnen onze organisatie heeft hij zich laten zien als een professional die gemakkelijk en doeltreffend relaties wist te bouwen op alle niveaus.” Rob Meijers, voormalig Director Marketing & Communications Ernst & Young België-Nederland

_____________________________________________________


Kijk voor voorbeelden van werk van Van der Lit Communicatie onder het menu-item Wat